Arbetsveckan tuffar på...fritids/förskola

Trodde att det skulle kännas jobbigt eller åtminstone segt att börja jobba igen, men det tycker jag inte.
Känns faktiskt riktigt bra, nya barn och föräldrar som skall komma, man laddar lite inför året fast det är med en mjukstart kan man säga.
Känns som man är igång.
Jag lämnade in barnomsorgsschema till fritids igår. Ondagarna när Anders jobbar blir inte så härliga för Emma och Erik.
Erik till klockan 18.00 och Emma till 18,15. Men å andra sidan har de ingen 7.00 tid längre.
Fast det var lite skönt ändå att höra att fritidspedagogen som Emma har sa att det är Emma och jag som kommer att vara tillsammans på onsdagrana framöver och att det lät positivt.
Det känns tryggt att veta att det inte är en stor suck.
Emma börjar ju bli så stor nu att hon cyklar/ går ibland till skolan fritids, men jag vill inte att det skall bli en press på mig eller henne att hon måste för att jag ska jobba.  Vi går dessutom mot mörkare årstid så det känns jätte bra att det är löst.

När jag pratade med personalen innan sommarlovet på Eriks förskola, så skulle det inte heller där stöta på problem jag ska lämna in schemat idag tänkte jag.

Anders jobbar jämt nu tycker jag. Igår var det en härlig dag, vilotidslagen vad är det??
När jag kom hem var vi och handlade sedan åt vi mat och han somnade vi 18.00 tiden farmför nyheterna. Jag fick väcka honom vid 20.00 och konstatera att han borde krypa ner i sängen i stället, sagt och gjort. Så han sov för natten vid 18.00 tills i morse då det var dags att gå upp vid 4.30.
innan han stack sa han vi måste tapetsera klart vardagsrumet!! suck...jag vet men det är så jäkla skittråkigt och Anders jobbar ju jämt, vi får väl hämta tapetserarbordet på Karlströms igen fast det får bli i morgon eftersom jag stänger på jobbet idag.

han sa igår att nu vill han ha vardagsrummet klart för han längtade efter att få se en bra film och sitta och käka ostbågar!!!
Kan bara hålla med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0