kalas m.m

Kalasandet närmar sig, ni som känner mig vet hur mycket jag avskyr det hela ....stackars mina barn......

Eriks kalas har ännu inte blivit av och jag har URDÅLIGT samvete just nu över det. Där är det dessutom ganska enkelt för han vill bara bjuda 2 st det vill säga Leo och Alfred.
När vardagsrummet är helt klart vilket inte är så länge till, så ska det bli av.

Emma ja hennes födelsedag är den 29/8.
Där har jag funderat länge hur fan man ska göra. Förra året hyrde vi högklintsstugan för då skulle hon bara ha ett jätte kalas. I år har JAG bantat kalasdeltagarna rejält!
Jag känner mig så kluven när det gäller kalas. Hon nämnde någon i B klassen som hon ville bjuda, men då trodde hon att de andra skulle bli så avundsjuka.
Så vi bestämde oss för tjejerna i hennes klass.
Fast den första hon sa att hon skulle bjuda var Joar, det har varit klart sedan länge, men idag sa hon att jag måste nog bjuda Samuel för Joar kommer nog inte annars...eller någon annan kille. 
Jag sa till henne att du får väl gå bort och fråga om han kan tänka sig komma om han blir ensam kille.


Timmarna gick och hon var borta LÄÄÄÄNGE. trodde nästan att hon skulle flytta till söderväg.. ha ha ha.

Vi gjorde inbjudningskort och åkte runt med.

Hon ska ha tacos och filmkväll. Vi har bestämt att hon ska ha kalaset i lägenheten nere.
Då kan de sitta i dubbelsängen och se på film, och käka mat i rummet utanför. Perfekt allt finns där nere.
8 stycken det är lite lagom.

Jag sa det till henne att du kan ju ta hem kompisar och bara va med, vi vet en som inte kommer att komma, det gör hon aldrig och det är så synd, för Emma och hon leker så himla bra.
Jag tycker att det är svårt med kalas har alltid tyckt. När de var små var det att hålöla sams och ha kul lekar som behövdes nu är de inte alla barn på samma våglängd längre...utvecklingsmässigt.
Men se på film och käka mat och lyssna på musik gillar väl alla eller ??
Billigast blir det också tror jag.

Fick Emma bestämma så ville hon beställa hem pizza till samtliga, men det blir det inte!

I morgon är det vardag igen.....

Kommentarer
Postat av: Bloggaren herself

Joar fixar att komma själv sa han...

Lilltuppen i hönsgården vettja ;)

Kram från henne som lägger rabarber på din dotter!

2009-08-17 @ 13:13:55
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0