Kaninutställning

Idag har vi då varit på kaninutställning. HMMM många olika kaniner, som Emma sa vilka Rabbisar fast hon säger det lite internationellt som räbbisar liksom.. Rabbis= hare för dem som inte vet.
Det var verkligen JÄTTE BAMSINGAR till kaniner där nästan lite läskiga.
Sedan fanns det ju mindre också, och bara några få lejonhuvade som vi har, hade varit kul att se fler.
Snacka om att bli förvirrad, ena stunden var det grannens Leo som kanske var en korsning enligt en person andra sekunden var det våran Belle som inte var renrasig..hmmm fattar nada.
Vad vi dock fick reda på var att man kunde gå med dem i sele redan nu, men då kom nästa bekymmer vilken storlek?? Ja ha då skulle vi hem och mäta, det var fan inte lätt ska jag säga. Jag försökte också att ställa kaninerna på vågen för att se vad de vägde men de vägde tydligen ingenting enligt min våg...
Jag tror inte att Belle är för fet..känns inte så det är mest päls.

Vi har varit och fikat hos grannen Madde och Joar.
De är så urtrevliga, likaså hennes mamma och moster som satt ner och snackade lite.

Här kommer lite bilder på våra lejonhuvade kaniner belle och Fanny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0