Destination Gotland, kaniner, målning resa m.m

Mycket händer varje dag känns det som och man hinner inte med liksom.
Jag höll på att mista mina hyresgäster den här veckan för de kom inte fram till bokningen för att omboka sin biljett eftersom de ställt in grankulla.
Urkasst tycker jag. Tänk om de hade varit lite smarta så hade de ju bokat om dem direkt och sedan skickat Sms om vilket tur de fick och uppmanat dem att ringa om de inte velat ha bokningen. Men nu gjorde man tvärtom, det vill säga de skrev att båten var inställd och personen ifråga skulle höra av sig... Tänk vad samtal de skulle ha besparat sig och arga människor tror jag i allafall.
Hyresgästen ringde när vi satt i bilkön till oskarshamnsfärjan och sa jag tror inte att vi kan åka för vi kan inte boka om vår biljett.
Jag surnade till och sa att jag fixar det i oskarshamn. Så in i Oskarshamn och där var inte en kassa öppen !!!! de hade båtavgång och ingen kassa öppen. Jag gick fram till incheckningstjejen och bokade om dem.
Snacka om att de var glada och tyckte att jag var underbar *ler* Eller hur??? visst är jag???

När vi sedan åkte hem från Malmö åkte de samma båt och de var så trevliga. De gillar boendet och tycker att det är perfekt jag är jätte glad för det och pengana förståss.

Vi tittar på resa helst skulle vi vilja kombinera filippinerna och Malaysia med det verkar bli så jäkla dyrt...
Frågan är bara vart man ska åka??
Min kära make har fått tipset Boracay så det är vi ju lite inne på...är det någon som har några tips så tas det tacksamt emot.

Jag har målat innetaket i friggan idag, det blev snyggt vi ska fixa i ordning den det ska vara klart till söndag och Anders jobbar eftermiddag/natt så det gäller att ligga i. Vi har fått upp reparationstapeten och målat taket, nu ska tapeter och golv dit och lite lister så är det klart.

Fanny börjar repa sig, men idag sket hon inte som en kanin ska kan jag säga, äckligt det fastnade i hela pälsen kan jag ju säga så idag har vi borstat och borstat. Måste vara all sakllad som Emma trycker till henne. Det märks på henne att hon är mer reserverad nu efter olyckan....men det är ju inte så konstigt.

Nu har Anders tagit på sig att jobba 3 veckor i sträck för det fattas folk, men det gör inte så mycket han kommer ju hem varje kväll. Han hade väl begärt att få gå dagtiderna i allafall för nu börjar jag ju jobba och det skulle vara trevligt att träffas då och då...


jag var förresten på jobbet idag...så snart är det bara att börja jobba och suga i med nya krafter

Förresten våra barn är som hund och katt men när det gäller eller att vi blivit sura/ arga på någon eller bå¨da DÅ håller dom emot som enad front liksom...:) :)



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0