Förbaskade friggebod!

Vilka jäkla ideer sätta igån och renovera den några få dagar innan vi får gäster som skall bo i den, då ska det inte skita sig någonstans för då blir det lätt panik och irritiation.
Idag var en sådan dag, vi konstaterade  efter gårdagens slit med 3 väggar att tapetsera bara blöev skit, just det skit. Bubblor stora som hus tänk tänk vad ska vi göra nu?? Hur ska vi hinna? Anders kom på den brilijanta iden att sätta upp väv den rullen som vi sparat till hallen ner i tvättstugan.
Sagt och gjort, men nu är det ju inte så fiffigt att det bara är att smocka på tro att det ska gå bra...nä vi skar alla bubblor och drog av så mycket av den gamla tapeter dvs 12 timmar gamla tapeten.
Vi blev ganska nöjda och dags att tapetsera. Snacka om att vi jobbade med blixtens hastighet efter det började vi med klickgolvet somn vi också nästan blev färdiga med, så vi fick mycket gjort på 4 timmar.
Hur såg väven ut? ja med lite fantasi så såg det ut som om man var i djungeln eller bland palmer eller något. Anders åkte och jobbade och jag lovade att måla i friggan. Men jag får jämt så mycket annat i vägen hur nu det kan komma sig??
Så jag startade ganska sent men efter 1 strykning så konstaterade jag att det här kommer att bli svårt att få bort "palmerna" efter 2 strykningar började jag ilskna till och efter 3:e så var jag slut i armarna och lite lagon sur....
Jag får väl se hur det ser ut i morgon...
Nu ska jag sjunka ner i en god bok, måste försöka vända på dygnet igen snart börjar man ju jobba...
Här ser jag verkligen ut som hej kom och hjälp mig men det bjuder jag på :)

Kommentarer
Postat av: Bloggaren Herself

DU ÄR SKITSNYGG!!!

För att vara MÅLARKLADDIG ;)

Kram Grannkärringen

2009-08-01 @ 20:35:20
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0