Knäppaste morsan det är jag

Livet är inte alltid enkelt har jag märkt...sucka...

I morse blev det nästan krig här hemma.

- Skynda er nu ungar, vi måste hinna äte frukost, nej ni får inte se på tv vi måste bli klara.
- Men Emma varför har du inte borstat håret ännu (efter 10 minuter) Eller ska du inte ha några kläder på dig idag heller.
Nu börjar jag bli smått irriterad.
Varpå ungen surt säger, men du har ju inte lagt fram några. Morr morr ja ha in och ta fram kläder till henne, under tiden är Erik inne halvvägs i kaninburen och spån över hela köket.

Börjar bli smått arg sätt er och ät klockan är 7.40, klockan 8 MÅSTE vi åka. Jag känner att mitt humör just då dalat ner i skorna. När de fått i sig liite frukost och mitt gnatande i öronen så kommer nästa fight Tandborsten. Det slutar så fint med att nu åker jag , ska ni med eller inte för jag ska till JOBBET!!!!
Då var jag arg och svor och sa att i morgon då jäklar ska ni upp lika tidigt som jag så att det inte blir som idag.
Väl vid dagis så säger Erik som är 4 år, mamma är du fortfarande sur? Ja det är jag riktigt sur, Är du sur när du går in på dagis, ja det är jag nog.
Men mamma Nej! det får man inte du får inte vara sur på dagis...nä häp...
Lämna honom också vidare till skolan. För att sedan åka till jobbet.

Sedan kommer kvällen, hämtar Erik hämtar Emma förbi kupan en sväng sedan hem, då är klockan 17.15
Vad säger den älsta ungen då. Mamma jag tänker gå till Joar..nä det gör du inte alls, vi ska laga mat och äta. men det struntar jag i nä hej skulle inte tro det och vi ska dit i morgon så du behöver inte gå dit nu.
ilskan hos dottern stegras och hon menar att hon kan gå efter maten och jag fortsätter med NEJ Emma det får du inte
Vad säger ungen då? du är så jävlar satans elak så dum.
jag höjer rösten rejält men vad hjälper det??

Hon stannade hemma i allafall.

Sedan så kom nästa grej, jag ska packa klänningar för jag ska uppträda i morgon på uppträdandet för andra klassen. Visst fine, men varför kan det inte räcka med en klänning. Nä för jag tänkte att jag skulle prata med dem andra vad jag ska ha på mig.
och mamma du MÅSTE repa av musiken till "bara du"....ockar på uppmärksamhet och vill leka med sin brandbilö och han vill att jag ska vara med. Jag orkar inte och snart börjar Idol.

Snacka om att man känner sig som ensamma mamman, ni vet hon som cecilia torudd skriver om..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0